Rašytojai ir jų knygos - Harvardo universiteto profesorė apie asmenines bibliotekas

Šaltinis: Amazon.com
Neseniai išėjo įdomi Harvardo anglų literatūros profesorės Leah Price knyga "Išpakuojant mano biblioteką: rašytojai ir jų knygos" (angl. Unpacking my library: writers and their books). Knygoje rasime interviu su trylika populiariais ir pripažinimą pelniusiais rašytojais apie jų asmenines bibliotekas ir santykį su knyga. Beje, čia rasime ir profesorės parašytą knygų lentynų istorijos apžvalgą ir nemažai įdomių rašytojų posakių apie knygas ir skaitymą, santykį su savo knygomis. Štai kai kurie pasisakymai iš knygos:

Žmonėms kartais atrodo, kad laikyti neperskaitytas knygas pretenzinga apgavystė, tačiau man knyga, kuri dar neatidavė savęs skaitytojui, siejasi su malonia paslaptimi - kartais mane labiausia įkvepia galvojimas apie tai, koks galėtų būti neperskaitytos knygos turinys (Jonathan Lethem).


Kai kurios knygos yra prastos ir turi būti išmestos. Tačiau kai kurios prastos knygos primena apie tam tikrus gyvenimo etapus ir turi būti išsaugotos. Asmeniniame kambariuke (Gary Shteyngart).

Tam tikrais gyvenimo momentais man buvo svarbu turėti nuosavas knygas. Tam tikru metu man atrodė prasminga ir būtina kaupti nuosavas knygas ir jausti mano intelektinės ir literatūrinės trajektorijos matomumą. Šiuo metu, pasiekusi vidutinio amžiaus ribą jaučių, kad mano polinkis kaupti knygas panašėja į [rūkalio] norą surūkyti du cigarečių pakelius per dieną: tai siaubinga yda, kurios norėčiau atsikratyti. Aš myliu savo knygas, su jų užlenktais kampais, nepakeičiamais pabraukimais, bet kartais man norėtųsi, kad jos išnyktų. Man atrodo tai siaubinga būti slegiamais daiktų - knygų, baldų. Svarbu būti pasiruošusiais judėti toliau (Claire Messud).

Parengta pagal:

POPOVA, Maria. Writers and their books: inside famous authors' personal libraries. The Athlantic [interaktyvus]. 21 December 2011 [žiūrėta 2011 m. gruodžio 26 d.]. Prieiga per internetą: http://www.theatlantic.com/entertainment/archive/2011/12/writers-and-their-books-inside-famous-authors-personal-libraries/250280/

Komentarai

Populiarūs įrašai