Mano Gimtadienis 2.0

Vilniaus universiteto bibliotekos misijoje įvardyti tikslai – atrasti ir kūrybiškai naudoti įvairius informacijos išteklius, kurti svetingą, draugišką, įkvepiančią kūrybai fizinę, virtualią bei emocinę aplinką – skatina siekti kūrybiškumo. Kuriantį žmogų reikia užauginti. Tam reikia tekstų, kuriuose užfiksuotos idėjos, ir erdvės, kuri įkvėptų kurti (© Elona Varnauskienė). Tam reikia naujų informacinių technologijų (Web 2.0)!

2009 metais savo 430 metų gimtadienį švenčia Vilniaus universitetas, 1 metų – pramogų centras „Panorama“, 20 metų – VU Studentų atstovybė. Šiandien savo gimtadienį švenčiu ir aš, Vilniaus universiteto bibliotekos tinklaraštis ! Man 3 metukai!

Prasidėjo viskas nuo kūrybingų ir atvirų naujovėms bibliotekininkų, nuo bibliotekos darbuotojų diskusijos apie tai, kas tai yra Web 2.0, nuo klausimo „Kodėl mes vis dar neturime tinklaraščio?“ ir idėjos „Sukurkime bibliotekos tinklaraštį!“. Sugalvojome ir padarėme! Prie tinklaraščio „gimimo“ ir idėjos realizavimo prisidėjo daug žmonių, o ypač Aistė Abromaitytė.

Per trejus metus aš keičiau savo paskirtį, auditoriją, dizainą. Juk negalima stovėti vietoje, kai viskas aplinkui keičiasi ir tobulėja. Buvau baltas ir žalias, vidinis ir išorinis, pradžioje mane skaitė tik bibliotekos darbuotojai, dabar – visa Lietuva :)

Norėčiau jums prisistatyti – mano CV

  • Vardas Pavardė: Vilniaus universiteto bibliotekos tinklaraštis
    Gimimo data: 2006 m. lapkričio 20 d.
    Gimimo vieta: Vilnius, Lietuva
  • Adresas:
  • http://vubiblioteka.wordpress.com/

  • Aš esu vadinamasis interneto dienoraštis, kuriame skelbiamos įvairios mintys, komentarai, pranešimai, nuorodos…

  • Vaikystės prisiminimai: gimiau vakar vakare kaip bandomasis triušelis, kurį pabandė ištraukti iš juodos naujųjų technologijų nežinomybės skrybėlės...
  • Mano nauda: pateikti naujausias žinias, kurios reikšmingos jums čia ir dabar, ir pareikšti savo nuomonę apie jas, klausti, prašyti, teigti, pykti ar džiaugtis…
  • Mano galimybės: greitai ir laisvai rašyti ir skelbti naujienas, kurios svarbios kitiems, kurios mums patiems įdomios, kurias norisi kam nors papasakoti…
  • Mano privalumai: čia galima ateiti, rinktis, rasti, planuoti, kurti, klausti, norėti...
  • Mano 3 metų profesinė ir mokslinė veikla:
  • Iš viso žiūrėta: 118 530 kartų.
  • Laimingiausia diena: 2008 m. kovo 6 d. (žiūrėta 671 kartą)
  • Laimingiausias mėnuo: 2008 m. spalis (žiūrėta net 6 550 kartų). Daugiau: žr. pav. Prisijungimai (2007-2009)
  • Iš viso įrašų: 980
  • Iš viso komentarų: 893
  • Vidutiniškai per dieną mane aplanko 100 skaitytojų

Skaitomiausių temų 10-kas:

  1. Apie – (žiūrėta 1 122 kartų)
  2. Parama bibliotekai (GPM 2%) - (žiūrėta 530 kartų)
  3. Bibliotekos baldai – (žiūrėta 400 kartų)
  4. HIC atidarymo nuotraukos – (žiūrėta 272 kartų)
  5. Fikuso gelbėjimo akcija – (žiūrėta 264 kartų)
  6. Naujųjų metų šventė – (žiūrėta 1 223 kartų)
  7. Apie periodiką – (žiūrėta 222 kartų)
  8. Ar VUB gali būti atpažįstame iš tam tikrų ženklų? – (žiūrėta 216 kartų)
  9. Talka – (žiūrėta 211 kartų)
  10. Naujas dizainas– (žiūrėta 191 kartų)

Visada smalsu paskaityti kaip mane vertina skaitytojai. Štai keli komentarai:

...Puikios ir parodos ir dar puikesnės Jūs, kurios vis raginate mus skaityti, kalbėti ir sakyti savo nuomone šitame puikiame Bloge…Ačiū Jums


...ir apskritai, labai šaunus visas šis blog’as. Aš tik prieš savaite ji atradau (savo dėstytojos dėka), bet dabar pamačiau, kad čia tikrai naudingas dalykas


...Sėkmės visiems, prisidedantiems prie šio blog’o kūrimo


...Aš taip pat manau, kad riekėtų kaip nors labiau paviešinti šį blogą, nes jis tikrai naudingas visai VU bibliotekos bendruomenei, tiek skaitytojams, lankytojams, tiek patiems darbuotojams

...Reikia reklamos. ir ne šiaip kur, o VU ir VU bibliotekos puslapiuose. O šiaip faina, kad VU susikūrė blog’ą

...Susipažinau ir aš su šiuo tinklaraščiu. Pritariu daugelio nuomonei, kad sis blogas tikrai naudingas. Buvo labai įdomu panaršyti po jį, sužinojau tikrai vertingų dalykų…Tikiuosi jis bus toks šaunus ir toliau


...Super! Man patiko šis VU blog’as. Įdomios temos, akims patrauklus svetainės dizainas.

...Šauni idėja. Sėkmes.

...Nesitikėjau išvysti nieko panašaus. Esu maloniai nustebinta. Rekomenduoju šį blog`ą platinti per VU fakultetu tinklalapius


...Aš manau, kad šis tinklaraštis bus naudingas ne tik akademinei bendruomenei, bet ir visiems besidomintiems bibliotekos veikla, naujienomis ar norintiems pasireikšti, prisidėti prie šios idėjos kūrimo bei tobulinimo. Linkiu sėkmės plėtojant šį projektą ir vartotojų aktyvumo!

...Smagu, kad šis tinklaraštis vis atsinaujina ir puikiai funkcionuoja, būtinai pagalvokit apie blogerių susitikimus ir geriausiųjų rinkimus, kurie vyksta. Tai puiki vieta pasireklamuoti ir pasitobulinti.

Mane sveikina studentai, vedėjai, dėstytojai – kaip malonu! Dėkoju :)

Pirmoji pažintis su VU bibliotekos tinklaraščiu įvyko dar 2007 m. rudenį. Tada dar nė metukų neturintis tinklaraštis jau džiugino savo skaitytojus patraukliomis nuorodomis, straipsnių idėjomis ir galimybe komentuoti. Šiais, 2009 m., tinklaraštis jau švenčia trečiąjį gimtadienį. Mano manymu, kiekvienas iš šio tinklaraščio kūrėjų – rašto kultūros atstovas. Ne tik dėl to, kad rašo, bet ir todėl, kad dalyvauja kūrybos procese, už kurį patys atsakingi ir nuo jo priklausomi. Perfrazuodama vokiečių rašytojo J. R. Becherio mintį, palinkėsiu: „Rašykit, kai liūdna – tik rašymas išblaško liūdesį. Rašykit, kai lydi sėkmė: nėra geresnio vaisto nuo „laimėjimo svaigulio“ kaip rašymas“. (Eglė Vidutytė, VU Komunikacijos fakulteto Bibliotekininkystės ir informacijos studijų programos IV k. studentė)

VU bibliotekoje, kurioje dirba daugiau kaip 200 žmonių ir, kuri įsikūrė Vilniaus 15-oje vietų (ir dar begalėje kabinetų, skaityklų...), yra palanku turėti daug informacijos ir komunikacijos būdų. Todėl buvo sukurtas blogas (dar kitaip vadinamas tinklaraštis), kuris pavertė neįmanomą blogį į šiltą, linksmą ir ypač operatyvų bendravimą elektroninėje terpėje. Kaip kitaip sužinoti, kad šiandien kolegės gimtadienis? Klausti kito bendradarbio, eiti į direkciją ir prašyti pasakyti žmogaus gimimo datą? Viskas paprasčiau. Tinklaraštis pats man praneša. Jis viską pasako. Jis pasakytų dar daugiau, jei mes jam pasakytume viską, ką žinome ar norėtume sužinoti. (Vincas Grigas, VU bibliotekos Vartotojų aptarnavimo skyriaus vedėjas)

Turbūt nesumeluosiu sakydama, jog 2006 m. pradėjusi rašyti savo internetinį dienoraštį Vilniaus universiteto biblioteka buvo viena „pirmųjų kregždžių“ bibliotekinių tinklaraščių srityje. Susidomėjusi stebėjau šio tinklaraščio augimą, ne kartą daviau savo studentams jį analizuoti, lyginti su užsienio akademinių bibliotekų internetiniais dienoraščiais ir smagu, jog jis darėsi vis panašesnis į geruosius kitų šalių pavyzdžius tiek savo forma, tiek turiniu. Sveikinu Vilniaus universiteto biblioteką, kuriai per trumpą laiką pavyko išplėtoti solidų, interaktyvų ir patrauklų tinklaraštį ir tikiuosi, kad jam niekada nepritrūks autorių minčių ir skaitytojų dėmesio. (Ugnė Rutkauskienė, VU Komunikacijos fakulteto Bibliotekininkystės ir informacijos instituto lektorė)

Perduodu linkėjimus visiems rašantiems ir skaitantiems! Tikiuosi kad „blogiukas“ jei dar ne tapo, tai užaugęs taps geru draugu! (Aistė Abromaitytė, Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus bibliotekos Bibliotekinių procesų automatizavimo skyriaus vedėja)

Man tik 3 metukai, aš dar mažas, bet jau matomas ir, tikiuos, naudingas :)

Jūsų Vilniaus universiteto bibliotekos tinklaraštis

Komentarai

Populiarūs įrašai